Pod čiernym dubom

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Problematika kresťanstva, alebo ja, pohan, verzus katolícka cirkev 2

Aby som nedopadol dmiba v prechádzajúcom príspevku tak je to nový článok. Najskôr čítajte článok:Problematika kresťanstva, alebo ja, pohan, verzus katolícka cirkev. Toto je moja reakcia, ináč mdibovi ďakujem, som rád že rozmýšlajúci ľudia ešte nevymreli:-)
Aby som nedopadol dmiba v prechádzajúcom príspevku tak je to nový článok. Najskôr čítajte článok:Problematika kresťanstva, alebo ja, pohan, verzus katolícka cirkev. Toto je moja reakcia, ináč mdibovi ďakujem, som rád že rozmýšlajúci ľudia ešte nevymreli:-)
Takže poporiadku... som si vedomý aj pozitívnych náhľadov, tie si ale myslím že netreba v našej kresťanskej krajine zdôrazňovať. Pripomínam že negatívne som ani zďaleka nenapísal všetky. Možno trochu black and white názor, nebol to ale zámer, nechcel som písať o cirkvi chcel som napísať čo mi vadí na cirkvi. V úvode som napísal že toto sa starého zákona netýka. Sklamem ťa, písomné dôkazy existujú je ňou sama biblia(keďže sa našli rôzne verzie)najznámejším je anglický prepis(nechcem kecať, nemám to v pamäti asi Henrich VIII)Sv. Peter ako skala.Čo si myslím o tejto pasáži viď riadok predtým. Mimochodom toto je asi najviac spochybňovaný a kontroverzný Ježišov výrok. Hist. pápežov je zaujímavá. Vidím, že ty vieš pre tých čo nevedia , niektorí boli ako divé svine. Už len tým sa cirkev skompromitovala dosť...
Svätí- robíš presne to čo kritzujem. Matka Tereza bola významná osobnosť pre nás, čo ťa vedie k tomu, že "o jej svätosti niet pochýb" to nechápem, pre nás možno, pre Boha kto vie...
Je na to aj taký aforizmus, možno cynický ale podľa mňa výstižný- Nikdy nevieš či ťa pri bráne nebeskej bude vítať Matka Tereza alebo Adolf Hitler. O zámeroch božích nič nevieme..
Ohľadne toho že cirkev je tvorená ľudmi- je to inštitúcia bezmocná bez ľudí a ľudia si naopak myslia ,že sú bezmocní bez nej. Tými ďaľšími vetami si presne vystihol to, čo som mal na mysli slovami "Kresťanstvo je nádherné náboženstvo(..)nie je to náboženstvo pre ľudí."
Pedofília- okrem toho , že mi vadí ako sa cirkev chová  viem že je to odchýlka tiež nesúhlasím s tým že je to iba 7 per. myslím, že hlavne kláštory ale aj fary sú omnoho "rizikovejšími"
skupinami. Na ich mieste a v rámci ich viery by som to postupoval verejným priznaním verejným pokáním dotyčného a jeho následným preložením na izolované miesto. Cirkev robí len ten tretí krok.
O kostoloch-pointa bola na čo ich vôbec stavať, modliť sa môžeš kdekoľvek.
K stádovitosti- s komunizmom dobré porovnanie- rovnako nemajú radi individuality a presne to som myslel, anarchiu som vôbec nemal na mysli.
K tej tvojej šedej, nazvime moju reakciu voľnou interpretáciou faktov s ohliadnutím dozadu: ty tvrdíš že kresťanstvo šírilo vzdelanie, ja tvrdím že keď si naň spravilo monopol tak ho nemohol šíriť nikto iný. Slovensko detto. Tiež nezabúdaj kto bol najväčším odporcom reforiem, pokroku, osvietenstva(ešte stále napomáhalo vzdelaniu? G.Bruno by kukal Tu ho už brzdilo,). Ohľadne rádov- môže byť, mne osobne to nevypĺňal nikto a dúfam že mi to neublížilo:-)
Posledný odstavec zahŕňa osobnú skúsenosť. Neprovokujem svojim vyznaním ani ničím iným, keď sa ma niekto priamo spýta tak ho nezapriem a potom tu musím písať takéto odkazy:-)

Moje myšlienky | stály odkaz

Komentáre

  1. uz sa dufam nerozpisem ako naposledy
    Nechcem reagovat na toto ako celok. V prvom rade aj tento druhy clanok ma presvedcil o tvojom negativnom nazore na cirkev a preto nema vyznam debatovat a flamovat o tvojom ci mojom hlbokom presvedceni. Zabijeme tym zbytocne vela casu. Povedzme si, ze aj ked s vacsinou tvojich pohladov na cirkev nesuhlasim, beriem ich ako tvoj nazor.
    Zareagujem na iba par drobnosti.

    "dôkazy existujú je ňou sama biblia...", doposial nikto nepotvrdil autentickost danych dokumentov, inak by sa katolicka cirkev davno polozila a dany fakt by sa medializoval predpokladam viac ako utok na budovy WTC

    K Matke Tereze, suhlasim s tym, ze jedine Boh rozhoduje o svatosti, ale... Vyhlasovanie za sv. vacsinou sprevadzaju rozne skumania a nie je to taka jednoducha vec, ako som napisal nie som teolog, takze cely proces ti neopisem, viem vsak, ze pri krohoch ako dobrorecenie a potm vyhlasenie za sv. musia byt predlozene dokazy o tom, ze prostrednictvom daneho sv. doslo k nejakym zazrakom, napr. vyliecenie smrtelne nemocneho a pod., ktoremu predchadzali napr. modlitby k spominanemu sv. Cize, nie je to len take jednoduche, ako sa na to divas ty. Bez dokazov to nejde, povedal by som.

    "myslím, že hlavne kláštory ale aj fary sú omnoho "rizikovejšími" skupinami" - bol si tam? zazil si to? ak nie, je to iba tvoj dohad, domienka, nepodlozene tvrdenie. Navyse, do klastorov deti nechodia, takze tieto s pedofiliou nemaju nic spolocne. Rovnako tvoje tvrdenie, ze to percento bude vyssie je zavadzajuce a nicim nepodlozene. Osobne poznam nieco cez dvadsat knazov a ani u jedneho z nich by som nemal strach nechat svoje deti v opatere. Na druhej strane nepoznam knaza, u ktoreho by som sa v opatere deti nechat bal.

    Stadovitost si trosku interpretoval po svojom a zavadzajuco, ja som poukazoval predovsetkym na to, ze kazda soc. skupina sa sprava ako stado. Aj samotna rodina sa sprava castokrat ako stado. V patriarchalnej spolocnosti je vodcom stada otec, u matriachalnej zasa matka.

    Co sa tyka monopolu, v dobach ktore som spominal cirkev monopol mozno mala a nie zamerny. Stat, ci skor monarchia vzdelavanie nepotrebovala a teda skolstvo nepodporovala tak ako v dnesnej dobe podporuje vzdelavanie stat. Mimo vtedajsiu inteligenciu to bola cirkev, ktora pochopila zmysel vzdelania pre rozvoj spolocnosti. Ja som sa bavil hlavne o 19 storoci, ked uz cirkevna moc nebola taka silna a napriek tomu cirkev zakladala skoly a sirila vzdelanie.

    Zasa som sa rozpisal, no co uz....
    publikované: 10.02.2006 09:48:26 | autor: dmiba (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. už si bol stručnejší ;-)
    V tom že každý má svoj názor nevidím dôvod aby sme sa nezhodli, toto nie je o mojom presvedceni takze OK. Prejdi si pár historických(mám na mysli písaných historikmi nie dobových) kníh o biblii neviem čo myslíš autentickosťou daných dokumentov. Jedná sa o kúsky na niektorých miestach prepísane a dlhodobo používané miesto originálu. To že tento fakt nie je medializovaný mi pripadá zrejmé, bol by to útok na hodnoty veľkej časti populácie(aj keby to bolo nespochybniteľné, ľudia sú už taký)a okrem toho to nie je nový poznatok.
    K svätým- stále sa točíme okolo toho istého. Nám to môže pripadať ako zázrak, bohovi nie, u nás o tom rozhodujú iba ľudia, a mne vadí to že sa tvária že tak rozhoduje boh.
    Pedofília- Tvoj argument beriem, v takomto zariadení som nebol.
    Stádovitosť- tu je skôr pojmový problém, každý z nás pod tým myslel niečo iné- ty, že každá spoločnosť má svojho vodcu, ja, že niektoré spoločnosti si neprajú výchylky zo stáda(aj pozitívne)
    Nezámerný monopol. Keby nebol zámerný, tak by ich možno napadlo otvoriť kláštorné knižnice( niečo na štýl verejnej knižnice)S nástupom 19. stor. by som už hovoril o tom ,že cirkev strácala pôdu pod nohami a veľa iného jej nezostávalo, išlo predovšetkým o šírenie viery, ale to že šírili aj klasické vzdelanie je fakt.
    publikované: 10.02.2006 11:32:23 | autor: Archont (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Si odvazny
    Ja by som si nedovolil 2 100 000 ludi na svete za stado ktore veri bludom ktore som ja na povrchny pohlad prehliadol.

    Neber to v zlom, len si z teba trochu utahujem, ale skus sa venovat vyskumu rakoviny alebo AIDS, tam sa zide kazdy co z mala informacii dokaze robit velmi presne rozsiahle zavery ;-)
    publikované: 10.02.2006 16:58:38 | autor: Modroočko (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. :-)
    Odpoviem ti po tvojom, skús sa venovať výskumu rakoviny alebo AIDS, tam sa zíde každý ,čo z mála informácii dokáže robiť rozsiahle závery. Keď si z pár informácii prišiel na to, že mám málo informácii tak ti môžem povedať len toto:-)
    Tých ľudí si napočítal málo, nemám na mysli len Slovensko, v mojich očiach sú buď nerozumní ,alebo je to Tertulianov štýl Credo quia absurdum est...Verím pretože je to absurdné.
    publikované: 12.02.2006 10:31:15 | autor: Archont (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014